Nuesink je hebt problemen bij een 1/4 tank of minder, maar heb je dat dan ook alleen als de auto gereden heeft? De brandstofpomp voert namelijk continue een overmaat aan brandstof naar de motor toe, en het overschot wordt via een retourleiding weer in de brandstoftank gedumpt. Door dit rondpompen van het overschot aan brandstof, gaat ook de brandstof in de tank opwarmen, en die warme brandstof kan soms onderdeel van het probleem zijn. Als het in de brandstoftemperatuur zit, kan het zijn dat je het probleem ook in de zomer hebt als de auto een paar uur in de volle zon heeft gestaan. Als je maar een liter of 10 in de tank hebt, en de brandstof heeft een temperatuur van 50 graden, en je gooit er een paar liter brandstof van 15 graden bij, dan zakt die brandstoftemperatuur in de tank ook onmiddelijk, en zou je weer even geen probleem moeten hebben.
Volgens mij is de hoeveelheid brandstof die ingespoten wordt ook afhankelijk van de brandstoftemperatuur, warme brandstof heeft meer volume dus uiteindelijk wordt er dan iets te weinig brandstof ingespoten. Dat zou mijn logische verklaring voor dit fenomeen zijn.