Mike Cupra 1P
New member
- Lid geworden
- 27 aug 2010
- Berichten
- 384
Ik zou bijna m'n Cupra 1P JD inruilen op een FR JD :+:+
Moet je wel die van danny kopen
Ik zou bijna m'n Cupra 1P JD inruilen op een FR JD :+:+
Hoeveel meer antwoord moet er komen?
Misschien een linkje naar een standaard uprated ? Kan er zelf vrij weinig over vinden op internet.
Hij zal normaliter 440 / 445 nm te verduren krijgen @ 290 / 295 pk gaat dit ook nog lukken met een standaard uprated ?.
Ik zie de gemiddelde bank niet als apparaat om 100% betrouwbaar het vermogen aan te geven maar wel als middel om te zien hoe de situatie voor en na is en hoe het koppelverloop en de vermogensafgifte eruit zien. Eigenlijk is testen op de weg heb beste maar omdat dit in Nederland niet meer mogelijk/verantwoord is is er de vermogensbank. Zet een auto op drie verschillende rollenbanken en je hebt een spreiding in vermogen waar je u tegen zegt. Algemeen kun je echter zeggen dat een Cupra 2+ betrouwbaard ca. 330 pk afgeeft. Ga je dan terug rekenen dan weet je wat een FR ongeveer kan halen. Meer is jezelf rijk rekenen (en de auto wordt geen km sneller van papieren vermogen).
Als je ervan uitgaat dat het vliegwiel van VAG max. 400 nm kan hebben en deze voornamelijk bij Cupra's eraan gaat zegt dit eigenlijk voldoende over het koppel van een fr: rondom of net boven die 400 Nm is realistisch.
Gewoon een sachs standaard versie nemen, en vliegwiel laten zitten als deze nog goed is.
440Nm lijkt me iets te hoog voor een standaard k03 turbo. Ook zit je dan op het randje van je drijfstangen. (ik heb dat voor de duidelijkheid niet gezegd).
Een catback geeft niet meer koppel, alleen die 8 graden voorontsteking die je nog kon winnen op de brandstof, echter is dat geen 30Nm, eerder 10-15Nm. Qua topvermogen kun je wel wat winnen, van 287 naar 295-300 moet met deze mods te halen zijn.