DriverSeat
Vriend van SEAT-Online!
- Lid geworden
- 10 jan 2015
- Berichten
- 2.330
Schijnt bij niet dubbelwandige reservoirs te kunnen. De één vindt het wel te doen, de ander vindt het toch vrij moeilijk. Ook vanwege angst dat het zakje scheurt.
2.0 diesel gtd motor heb ik al meerdere koppakkingen van vervangen om precies de reden die jij omschrijft.Hallo allemaal, ik heb een seat leon 2.0tdi 184pk 2017 met 190xxx op de teller. ik heb al een paar maanden last van koelvloeistof die uit het reservoir geperst word, dit gebeurd meestal bij ritten van 80-200km . ik heb dit probleem al sinds er 180 xxx op de teller stond . in de tussentijd heb ik de reservoir en dop laten vervangen. dit heeft helaas het probleem niet verholpen. een andere monteur dacht dat het de intercooler was dus die heeft de intercooler afgekoppeld en zo moest ik 2 weken rijden zonder intercooler met max 120km per uur. ( 2 weken later 2000km verder) uitstekende resultaat geen milimeter koelvloeistof uit de vat. denkend dat de oorzaak bekend is hebben we maar de intercooler vervangen . nou toen dacht ik dat ik van het probleem af was maar ja hoor 700km met de nieuwe intercooler en het probleem was weer terug . na meerdere diagnoses en 1300 euro verder geef ik het op. niemand kan mij vertellen wat exact de probleem is zelfs de dealer niet … dus probeer ik het hier maar even. weet iemand wat het probleem kan zijn?!!!! ( egr koeler is ook al bekeken)
- koelvloeistof word uit de reservoir geperst ritten van 80-200km
- rode koelvloeistof melding in auto , reservoir helemaal leeg maar zodra ik de dop opendraait schiet alles terug naar boven.
- bij auto uitzetten hoor je in de auto aan alle kanten water stromen dit geluid hoor je beter in de auto dan bij de motorkap.
voor de rest heb ik geen smurie in de olie, geen rook uit de uitlaat, geen vermogen verlies ofterwijl de auto werkt perfect . waterpomp en riem ziin vervangen bij 160xxx .
Dat ligt er echt aan waar of door wie je het laat doen, materiaal is niet zo duur... het zijn met name de man uren die het duur maken.@Leoncupivo , ik heb ook een golf 7 gtd met dezelfde problemen.. sterke vermoeden dat het de koppakking is. Wat kost zoiets om te laten vervangen?
Hoi, hoeft niet perce. ik heb het probleem nu al 8 maanden . ik ben langs 9 garages geweest. heb ook een co test laten doen maar niks komt uit op de koppakking , eerdeer een scheur erin. maar ookdat sluit ik uit aangezien ik al zoveel maanden verder ben en er nog steeds niks gebeurd is. en geloof me ik rijd tot de dag van vandaag nog steeds met snelheden van 170-220 kmpu .@Leoncupivo , ik heb ook een golf 7 gtd met dezelfde problemen.. sterke vermoeden dat het de koppakking is. Wat kost zoiets om te laten vervangen?
dat denk ik ook, maar zeg maar waar het zit.. top monteurs tegewoordig . echte vakmensen zijn erniet meer helaas.. ze roepen van alles en nogwat en vervangen van alles ennogwat zonder enig resultaat…Dan gaat de koelvloeistof pomp ook harder draaien...meer druk op het systeem lijkt mij.
Ik vermoed dat er ergens een verstopping/vernauwing in het systeem zit.
Dat er geen vakmensen zijn is niet helemaal waar. Die zijn er wel alleen krijgen ze vaak niet de tijd om het probleem op te lossen. Dat heeft o.a te maken het aantal werkplaatsuren die nodig zijn om het euvel te vinden.dat denk ik ook, maar zeg maar waar het zit.. top monteurs tegewoordig . echte vakmensen zijn erniet meer helaas.. ze roepen van alles en nogwat en vervangen van alles ennogwat zonder enig resultaat…