Mee eens hoor. Voel me als klant ook totaal niet serieus genomen. Tuurlijk kan ik kosteloos annuleren (immers nog (steeds) niet in productie genomen). En dan nu vanaf t=0 weer een andere auto bestellen. Die komt zeker ook niet eerder hier dan wk28. Maw slikken of stikken en ze weten dat en ze handelen daar naar. Helaas zonder enige poging om, hoe symbolisch ook, jou als klant op enige wijze een beetje tegemoet te komen.
Kijk, ik snap hun leveringsprobleem, maar maak er dan gedeelde pijn van als het een beetje tegenzit, en wentel het niet *volledig* af op mij als klant. We hadden tenslotte *samen* een afspraak gemaakt, de verkoper en ik, we zouden er samen beter van worden. Begrijp me niet verkeerd, m’n 184pk TDI rijdt fantastisch maar ik heb de PHEV laten bestellen vanwege de centen. Sorry, zo basaal is het. Ik zou met deze auto een jaarlijks bedrag besparen waar je riant van op skivakantie kunt, zeg maar. Daar val je niet van om, maar het is ook niet niks. Ik heb de dealer eens uitgenodigd om met een voorstel te komen. Helaas, zoals eerder al aangegeven, niet eens een symbolische tegemoetkoming (ik zeg: Mediamarkt cadeaubon / diner cheque / kaartjes voor het theater/Efteling/Tikibad / gebruik je creativiteit). Niks, nada, niente. Mijn klantbeleving is tot onder het nulpunt gedaald. Maar goed, ik wacht rustig af. De levering zal er voor of na de zomer toch wel een keer doorheen komen. Blij met gang van zaken? Absoluut niet. Wat kun je eraan doen? Slechts een beperkt statement maken. Laat ik het zo zeggen: als zij zich geen zorgen maken over enige vorm van klantvriendelijkheid, dan lig ik ook niet al te wakker over dealervriendelijkheid. Ben er nog niet over uit of ik ze het onderhoud de komende 4-5 jaar ga gunnen…