nd-photo.nl
Vriend van Seat-Online
- Lid geworden
- 13 feb 2012
- Berichten
- 37.722
Bij rustig rijden (cruisen) zou je dichter bij de 1:14,7 moeten zitten, maar dat is niet gek als je ook die mega correcties ziet van je fuel trims
Isopropyl alcohol...MAF is een heel delicaat meetinstrument, ik ben zelf geen fan om die schoon te maken, maar volgens mij moet het wel kunnen
Ik had het met liqui moly lmm spray schoongemaakt alleen de binnenkant word juist erger.. allemaal bruine vlekken, maar de weerstandjes waren wel schoon (al denk ik dat die voor de IAT is, wat weinig helpt).MAF is een heel delicaat meetinstrument, ik ben zelf geen fan om die schoon te maken, maar volgens mij moet het wel kunnen
Maar het rare is, de maf fluctueert niet echt, blijft netjes tussen 2.50/2.60 g/s. Al klinkt dat relatief weinigAan de hand van de mate van afkoeling van die weerstandjes bepaald de ECU hoeveel lucht er langs is gestroomd...dus dat is best belangrijk.
Als de MAF/MAP en lambda's verkeerde en fluctuerende waardes doorgeven kan de ECU ook niet goed regelen. De ECU zal namelijk altijd proberen het verkeerde te compenseren, je krijgt dan geen stabiele regeling omdat de sensoren continu willekeurige waardes sturen...
In welke versnelling moet ik testen of maakt dat niet uit? En moet ik tot een bepaalde toeren gaan?Wat gebeurd er bij volgas met je g/s?
Nou ja, een beetje, maar tot ongeveer 30 g/s volgens mij. Ben nu ook even aan het rijden dus kan zo wel even vol gas gaan, ik zal het wel opnemen en een youtube linkje plaatsenMn vraag is eigenlijk of die waarde toeneemt, want je kan dat terugrekenen naar pks (met een korreltje zout).
g/s delen door 0,8 en dan heb je aantal pks (bij benadering)