[SEAT] [Leon 1M] Inlaatbuis 1.8 20v APG

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
20221225-170700.jpg

Zou het niet een lambdasonde kunnen zijn? Vraag me namelijk af waarom bij group 006 die heletijd op ongeveer -40% staat. En bij group 001 fluctueert hij wel. (Had ergens gezien dat het ook een o2 sensor zou kunnen zijn)
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.643
Heb er nu geen tijd voor, maar kan van de week wel even kijken wat onze Lupo aangeeft bij die meetkanalen. Lijkt iig niet goed met een waarde die zo laag ligt 🤷‍♂️
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Oh oke is goed.

Zou het wel mogelijk zijn dat de lambda kapot is maar dat ie daarover geen eigen foutcode geeft?
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Volgens mij is het zo dat als de lambda regeling niet werkt dat de ECU gaat werken met de opgeslagen kenvelden, dat zijn veilige waarden.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Nu een ritje op de snelweg, en de hele auto trilde, de vorige keer toen ik dat merkte was het geen 14.7:1 maar lager/hoger.. hij heeft moeite met de AFR goed te houden, en denk ook dat ik die LMM schoon moet maken want bij 2000 toeren gas geven geeft ie maar 6 g/s aan, hoort dat niet hoger te zijn?
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Luchtmassameter schoongemaakt (met LMM spray), nogsteeds geen verbetering.. als 2de optie zat ik aan de lambdasonde te denken maar net even gekeken en die zit dus aan de achterkant bij dit blokje..
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Luchtmassameter schoongemaakt (met LMM spray), nogsteeds geen verbetering.. als 2de optie zat ik aan de lambdasonde te denken maar net even gekeken en die zit dus aan de achterkant bij dit blokje..
Voor zover ik zie kan Torque Pro ook de lambda sensor data tonen.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Of de sensor is helemaal dood, aangezien ik in VCDS alleen maar -40% zag, vandaag wilde ik de auto starten en sloeg 4 keer langzaam af na het starten.. bij ongeveer 200 toeren hield de auto het niet meer. Na 5 keer starten en daarna laten lopen deed ie het weer
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.643
Ik denk dat idd. Heb net even VCDS aan onze Lupo gehangen, maar die heeft een andere ECU (Magneti Marelli) en die kan veel minder kanalen uitlezen

AL9nZEWUnUvQiyHdwkOuC71bmqnhN5owYgu52IiFui8xrDqZjA_26naDDxdEi_QuD8tboRRN_ufs1fvxpHYKtCd_GmifzIM0q8kovkRvyqvfzHiRlf5ZrpajCVmhRUgaGC8V6Qxr9ZCZk_iEp5psmRKwVCGg=w1024-h576-no


AL9nZEWqQ0bUgpMZWlV7nhaWKWg4d4fLpHAWI8rB3CgqNOQxf6bfs8VaP_nT1Fw7xW0dNS5Ipu1shD8si3DfvfdhF97oxYwF4IKWStjNmOyEuvWdI1bofBz0lqmAwdGQXHCt4XSCTndFRgptDJNqOixV3lAY=w1024-h576-no
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Oh ja.. ik kan alleen B1S2 uitlezen met volts, en hij zit op ongeveer 450mv (veranderd af en toe maar niet veel). Vgm is dat normaal voor de downstream sensor. Binnenkort maar even kijken hoe ik er het makkelijkst bij kom en dan die vervangen, maar wilde eerst nog even de auto starten zonder de MAF verbonden, eens kijken wat ie dan doet zodat ik die dan kan afstrepen
 

XPtuning

Vriend van SEAT-Online!
Lid geworden
24 jun 2012
Berichten
6.590
Als ik dit lees moet het fluctueren:
Using an appropriate connecting device, connect the sensor output to your oscilloscope; do not disconnect the sensor from the ECU. Run the engine at approximately 2000 rpm. A properly functioning oxygen sensor will show a rapidly fluctuating output voltage between approximately 0.1 and 1.0 volts. The time taken for the voltage to change from 0.1 V to 1.0 V (referred to as the lean to rich response time) should be about 300 milliseconds. A similar time should be measured when the voltage changes from 1.0 V to 0.1 V (rich to lean response time).
 

nd-photo.nl

Vriend van Seat-Online
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
37.643
Bij de Lupo veranderen in kanaal 1 de waardes van Lambda Probe & Conditions als ik het gas intrap.
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Als ik dit lees moet het fluctueren:
Using an appropriate connecting device, connect the sensor output to your oscilloscope; do not disconnect the sensor from the ECU. Run the engine at approximately 2000 rpm. A properly functioning oxygen sensor will show a rapidly fluctuating output voltage between approximately 0.1 and 1.0 volts. The time taken for the voltage to change from 0.1 V to 1.0 V (referred to as the lean to rich response time) should be about 300 milliseconds. A similar time should be measured when the voltage changes from 1.0 V to 0.1 V (rich to lean response time).
Ja sorry, het fluctueert ook idd. Mijn fout, en ook tussen 0.1 en 1v
 

mischa4067

Active member
Lid geworden
21 jan 2021
Berichten
234
Screenshot-20221229-163410-Torque.jpg

Dit is als ik stil sta bij de stoplicht


Screenshot-20221229-163500-Torque.jpg

Dit is als ik rustig in de 5de versnelling 50 rijd
 
Bovenaan