Hoe kom ik erachter of het inderdaad een probleem is of dat het normaal is?
Wat ND-photo.nl zegt, het beste is om gericht te loggen, nog beter zou zijn omdat bij een tuner op de rollenbank te doen.
Eerst met de originele software, de logs en de vermogens karakteristiek bestuderen en daarna met de tuning software versie.
Post in thread '[SEAT] [Leon 5F] Kennismaking met de Leon Cupra 265/280/290/300'
https://www.seat-online.nl/index.ph...-leon-cupra-265-280-290-300.15389/post-682813
Weet niet wat de kilometerstand is maar...heb je al eenvoudige dingen bekeken als:
- brandstof filter...als je die hebt.
- schoon lucht filter.
- vervuiling van de gasklep.
- mate van vervuiling de inlaatkleppen en spruitstuk.
- mate van vervuiling van de intercooler(s), daar staat vaak een beetje olie in.(Mijn Exeo ST 1.8TSI loopt altijd weer een stuk beter/soepeler als dit weer schoon is)
- LMM en MAP druksensor op de intercooler zijn schoon.
- vervuiling van de injectoren.
https://www.wynns.nl/product/petrol-extreme-injector-cleaner/
Dit soort dingen kunnen bijdragen bij zulke kleine hikjes bij last wisseling van de motor bij bijvoorbeeld overschakelen.